جزییات خبر

عنوان دکتر استفان پیاسکی (Stefan Piasecki) سخنران کلیدی کنفرانس شد
تاریخ درج پنج شنبه ٢٩ آذر ١٣٩٧

متن خبر

دکتر استفان پیاسکی (Stefan Piasecki) از کشور آلمان، سخنران کلیدی چهارمین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه کاشان شد. دکتر پیاسکی استاد جامعه‌شناسی و علوم سیاسی در دانشگاه North Rhine-Westphalia کشور آلمان است که بزرگترین دانشگاه مدیریت عمومی در اروپا به شمار می‌رود. وی همچنین مدرس دانشگاه‌های Duisburg-Essen و تهران است. زمینه‌های اصلی پژوهش‌های دکتر پیاسکی شامل رسانه‌های تعاملی، سیاست، و مذهب است. دکتر پیاسکی به مدت یک دهه به عنوان تهیه‌کننده در صنعت بازی‌سازی مشغول به کار بوده است. وی همچین کتابی پیرامون رابطه بازی‌های ویدیویی و مذهب منتشر کرده است.

اطلاعات بیشتر در مورد سوابق دکتر پیاسکی از اینجا قابل دسترسی است.

دکتر پیاسکی یکی از سخنرانان کلیدی چهارمین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه کاشان خواهد بود. اطلاعات سخنرانی وی در ادامه آمده است:

عنوان:

Clash of Realities? Games, Religion and Virtual Realities

چکیده:

Game worlds are full of religion. Games entertain, visualize and bind individuals for months or even years to technical frameworks and its content.Games cross national and cultural borders and let people from various backgrounds make common experiences, thus opening many possibilities also for theology and religious education. Games freely use motifs and utopian visions from many different sources. Is religion in games simply a story-element, a narrative set of features or can it possibly support transcultural and interreligious experiences - or even lead to misunderstandings?

Virtual Reality, as a new experience of an expanded individual reality offers new levels of immersion and interactivity. Boundaries are shifting between here and there, now and then. Virtual Worlds make accessible what formerly remained part of one's imagination - the other world.

The advantage of games and especially VR-technologies is that now previously imagined content can be visualized. Experiencing utopian visions and also ancient sanctuaries or rites just as believers did long ago is an exclusive possibility in VR - completely free of possible danger. VR could support interreligious understanding, but also causes follow-up questions:

Is it tolerable for someone to join mutually exclusive practises under a fake (religious) identity? Can or may one enter a virtual holy place dressed or behaving indecently? Can virtual sacred places be violated? What is the meaning of a virtual shrine or rite - is it the same as in reality? Does gamified religion remain bound to firm beliefs as well as to loyalty and fellowship or will it transform?

Virtual Reality is widely used in architecture, medicine, engineering, education and games. This presentation attempts to discuss the current state of technology and its implications for social and religious sciences and to throw up questions for future discussions.